Nauczycielki:
mgr Patrycja Jeleniewska
mgr Małgorzata Krajewska
CZERWIEC
Tematy kompleksowe:
„Niby tacy sami, a jednak inni”
Rozumienie znaczenia słowa tolerancja
- Kształtowanie postawy tolerancji
- Wzmacnianie poczucia własnej wartości
- Uświadamianie podobieństw między różnymi dziećmi
- Rozwijanie małej motoryki
- Rozwijanie umiejętności liczenia
- Wdrażanie do kulturalnych zachowań
„Kiedy będę duży”
- budowanie wiedzy na temat zawodów
- rozwijanie zainteresowania etapami rozwoju człowieka
- Budzenie i wyzwalanie spontanicznej radości poprzez zabawę
- Uświadomienie dzieciom, że w ich otoczeniu są osoby, do których mogą zwrócić się
o pomoc
„Sport to zdrowie”
- Uświadomienie korzyści zdrowotnych płynących z aktywnego spędzania czasu
- Kształtowanie zachowań prozdrowotnych
- Czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- rozwijanie umiejętności wokalnych
„Wakacyjne podróże”
- zapoznanie z różnymi pojazdami i ich zastosowaniem
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
- pobudzanie ciekawości poznawczej
- utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach
- utrwalenie imiennie, nazwiska/adresu
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
- „Lubimy się bawić” - zabawy dydaktyczne rozwijające umiejętność liczenia i spostrzegawczość. Porównywanie przedmiotów lekkich i ciężkich, zabawy z wagą stworzoną przez dzieci i rodziców.
- „Duży miś - mały miś”- zabawa matematyczna. Porównywanie wielkości przedmiotów. Dobieranie
w pary przedmiotów zgodnie z kluczem: duży- mały, np. mała lala- duża lala. - „Najmniejsze - największe” - zabawa matematyczna. Doskonalenie umiejętności układania przedmiotów w odpowiednich sekwencjach. Układanie kolorowych, papierowych kół od najmniejszego do największego. Doskonalenie umiejętności liczenia poprzez przeliczanie kół w zakresie dostępnym dla dziecka.
- „Na plaży jest fajnie” - zabawy matematyczne. Utrwalanie umiejętności liczenia w zakresie możliwości rozwojowych dzieci. Grupowanie elementów oraz podejmowanie próby szacowania: Gdzie jest mniej? Gdzie jest więcej? Stosowanie określeń: najmniej, najwięcej.